söndag, juni 04, 2006

Jag är avundsjuk!!!

Jag har läst mina syskons fina pingstledighet. Var och en på sitt sätt har fått en härlig, minnesvärd pingst.

För min del gäller helt andra lagar just nu. Kicki o Sanna ska flyttstäda åt oss och det ville de göra just den här helgen. Kicki ska för övrigt jobba hela sommaren och Sanna vill tjäna pengar till en klassresa till Furuvik så de var ivriga att komma igång. Jag trodde i min enfald att det bara var lite småsaker kvar i några garderober och andra utrymmen. Men ack vad jag bedrog mig. Jag hade fullt sjå att hålla undan för mina ätteläggars framfart. Dessutom hade jag lovat att förse dom med regelbunden bukfyllnad.

När bilen var knökafull tog jag med Alex och åkte till Rättvik (tack för lånet av herdemattan, Inger). Alex ville också tjäna pengar och han är urstark så han var verkligen till nytta trots sin ringa ålder. Sedan ville Alex bada i badkaret i lägenheten (Nyhetens behag. Vi har ju bara duschar i vår familj.) Så jag passade på att laga mat åt oss (Kicki o Sanna hade ätit på McDonalds, hörde jag). Sedan åkte vi till sommarstugan, vi ska övernatta här för kl 9 i morgon (måndag) kommer muraren för att kolla om det går att sätta in ny braskasett och lämna prisförslag. Passade på att bygga en stapel ved till.

Guben ringde. Han har nästan ingenting att göra på segelflyg-VM. Byta någon vire, tändstift mm på bogsermaskinerna är allt han gjort. Läge för avundsjuka där också!

I morgon blir det färd tillbaka till Ble. Hoppas mina ätteläggar inte har lämpat det som är kvar på soptippen. Jag anar det värsta. Men då blir det ingen mat! I bästa fall har de staplat under carporten.

När det här eländet är klart ska det bli minst 3 kluttar till på mitt Pandora armband. Och så ska jag utnyttja den SPA-biljett i Tällberg som jag fick i pensionspresent från mina arbetskamrater! Det ska bli härligt! Gör ni mig sällskap?

5 kommentarer:

Bror sa...

Har det varit helg? Vaddå?

Brittis sa...

Du var ju i Brossen och fikade!

Gunilla sa...

Jag HOPPAS dina ätteläggar kört rubbet på tippen. Visste du inte vad du hade, så lär du inte behöva det i brådrasket heller.

Jag läste en smart kommentar: Kan jag inte hitta mina grejer, betyder det att jag inte behöver det egentligen, för då skulle jag hålla reda på det..

Gunilla sa...

Sen väntar jag på fler "Slappardag"- rubriker. Du behöver det!

Brittis sa...

Gulle dej. Slappardagarna kommer snart.