torsdag, juni 15, 2006

Lite av varje

Vilken blåst det varit idag! Och kallt i natt, tydligen. Ca 7 grader, enligt uppgift. Men det gjorde ingeting. Jag tvättade alla lakan och de "hängde" helt horisontellt på klädstrecket så de var torra inom några minuter. Härligt med doftande, soltorkade lakan.

Handlade lite på Noret inför gubens hemkomst i kväll. Konstigt så dyrt det blev helt plötsligt. Njöt av en mjukglass med massor av strössel vid Fyrkanten (heter kiosken så?) i centrum.

Staplade faktiskt 3 kärror ved i ett nytt fack. Men den rasade veden fick ligga! Nå´n måtta får det vara. Nu ska jag "binda" veden enligt syrrans tips. Påstår att pappa alltid gjorde så. Inte f-n såg jag det, heller! Men hon har ju alltid varit läraktig och välartad. Till skillnad från mig som ofta gick mina egna vägar.

Nu är det tid att sätta in laxen i ugnen så blir den lagom klar tills guben kommer. Han ringde från Hedemora. Lax med örtsmaksatt ost, färskpotatis, brockoliröra, sallad, rödlök, tomater samt dressing. Jordgubbar till efterrätt. Hur låter det?

2 kommentarer:

Jag sa...

alldeles förträffligt! Jag är säker på att han känner sig mycket välkommen hem och kommer att bli mätt och belåten.
Sverige vann!!! Nu ska jag sova!

Anonym sa...

Låter görgött! Hoppas det blev uppskattat!