lördag, juni 10, 2006

Slappardag - nästan

Mmmm, vilken vacker dag.
Vaknade kl 8, gäspade ock kliade mig i håret. Gräsmattan behöver klippas, veden staplas och sista lasset skeppas vidare till Rvk. Vilket skulle jag börja med?

Jag startade med att starta bilen - för att åka och hämta tidningen. Ingen promenad i dag! Frukost, en lång lättjefull frukost med tidningen. Se´n var det för varmt för gräsklippning eller vedstapling. Beslöt att åka till Rvk med de sista kassarna. Tog omvägen via återvinningscentralen, ÅVC heter det nu för tiden. Där var det stort jippo med info och vänligt leende sopgubbar. Tre gubbar kom och slet i de få grejor som jag kom med. Se´n bjöd dom på kaffe och smarrig kaka vid trevliga trädgårdsmöbler. Det är inte varje dag man fikar på en soptipp! Och inte luktade det illa heller.

I Rvk blev det lite svettigt, kassarna var tunga. Men jag hamnade i långt, trevligt samtal med en av grannarna, så jag kunde hämta andan. Åkte till Erikshjälpen med några kassar. Hittade några böcker för 45 kr. Jag vet hur det blir - jag läser dom och så åker jag tillbaka med bäckerna. Det hade blivit billigare att låna dom på bibblan.

Tog svängen förbi lillbrorsan på vägen till Leksand men familjen var utflugen. Solen sken så härligt nere vid sjön. Det blev ett par sköna timmar där i solen med kaffe och en av de nyinköpta böckerna. Vad kan man mer begära? Gräsklippningen och vedstaplingen får bli i morgon - kanske.

3 kommentarer:

Jag sa...

Det låter ju som om du ändå haft en skön dag. Ge sjutton i veden i morgon också och ta det där glaset med vin!
Rolf 'silvrar' i munnen - visst ska han svälja, va?

Anonym sa...

Vad är detta med silver? *nyfiken* Ska han få svarta tänder, eller vad?

För övrigt håller jag med Inger. Skit i veden och klipp ev gräsmattan på skuggsidan om du blir rastlös. Det ska som sagt bli tio dagar fint väder - njut av dem!

Brittis sa...

Gulle er.
Jodå, Roffe kan svälja silvret.

Gräsmattan ska jag klippa vad det lider. I kväll kanske. Det där med vin blir svårare. Systemet är stängt. Veden - får se. Men bada ska jag göra.