söndag, april 13, 2008

Englas mördare är fast

Nu är ovissheten slut om vad som hänt lilla Engla i Stjärnsund. Jag instämmer med fullaste hjärta i vad "min tös" skriver på sin sida: att hon tänder ett ljus för lilla Engla och kramar om sina barn extra mycket.

Nu är äntligen ovissheten slut, Englas mördare är fast och han har dessutom erkänt att det var han som mördade Pernilla Hellgren från Falun år 2000. Även det ett mord, som berörde befolkningen djupt.

Jag måste säga att jag är glad att det var samma människa som begick båda morden. Det kan låta makabert att säga så, men jag tycker det är skönt att det inte är två olika personer som gjort dessa bestialiska mord. Ju färre personer med dessa skrämmande personlighetsstörningar, desto bättre.

Jag hoppas att denne man får ett långt frihetsberövande. Inte därför att han ska straffas (straff gör honom inte frisk) utan för att han inte ska kunna göra fler illa. Och denne mans personlighet är nog så störd att han inte kan vårdas till att bli frisk. På sjukhuset kan han kanske tyckas frisk snart nog, men ute i samhället med den tillgång till alkohol och droger som finns, riskerar hans mörka sidor att komma fram.

Inga kommentarer: