tisdag, april 22, 2008

"Ont i armen" nästan borta

Kan ni tänka er - värken i armen är nästan helt borta! En pulserande värk som under lång tid gjort mig verkligt handikappad.

Hur kan det komma sig? Är det gurkmejakapslarna (Fortodol) som jag ätit i ca 14 dagar eller var det den genomblödning i rygg, axlar och armar som jag fick när jag krattade och sopade gården i söndags? Jag inbillar mig att rörelserna gjorde att den ökade blodgenomströmningen "spolade" genom systemet och tog med sig slaggprodukter som samlats i musklerna genom allt för lite motion. Hoppas det håller i sig. Jag fortsätter ett litet tag till med kapslarna. För värken är i o f s inte helt borta ännu.

Hur som helst är jag glad att doktorn inte fick sätta några kortisonsprutor i mig, vilket han ville göra.

Inga kommentarer: