onsdag, april 09, 2008

Kanonförkyld och kurs i juridik

Jag nyser o nyser, smällförkyld! Ögonen kliar och varar. Känner mig verkligen inte bra. Till råga på allt var jag anmäld till en kurs i juridik för bostadsrättsstyrelser i Borlänge. Jag kände inte att jag kunde stanna hemma och de andra i styrelsen var upptagna så de kunde inte rycka in.

Det var bara att sätta sig i bilen i snövädret och åka de 7 milen till Borlänge till möteslokalen. Det bar sig inte bättre att jag virrade bort mig i Forssa på småvägarna. Till slut ställde jag bilen på en liten gata och så var det en gammal tant med vovve som förbarmade sig över mig och ledsagade mig till lokalen. Men jag har ju också bott bara 35 år i Borlänge innan jag för två år sedan flyttade till Rättvik. Man kan inte begära allt!

Kursen var intressant och jag lärde mig en hel del nytt.

Men det blir tidig sänggång i kväll.

2 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Du kan ju köpa en ny mobil. En som talar om hur du ska köra eller gå *ler*. Jag ska iaf köpa en sån.

Anonym sa...

Krya på dig!!